Перспектива розвитку легкої промисловості в Україні
Червень 26, 2013 22:32 Переглядів (2449)
Перспектива розвитку легкої промисловості в Україні
Українська економіка переживає не кращі часи. Як важка, так і легка промисловість інтенсивно втрачає місця в світовому та українському рейтингу. Що ж потрібно для підняття промисловості на колишні позиції? Як сприяти нарощуванню потужностей? Як знайти нові ринки збуту?
Позиція українського уряду обертається підприємцям і виробникам лише введенням нових податків норм, посиленням державних органів контролю. Вихід з цієї ситуації повинен складатися в жорсткій позиції депутатів. Допомога повинна розглядатися з двох ступенів: щабель прийняття законопроектів і загальних норм і другий ступінь - вирішення внутрішніх завдань, перебуваючи на одному рівні з підприємцем.
Більш детально хочеться зануритися у проблематику легкої промисловості. Згадуючи слова головного героя комедії Ельдара Рязанова «Службовий роман», що «легенька промисловість» насправді дуже серйозна і важка галузь, яка приносить значні дивіденди державі та високу зайнятість населення. Давайте розглянемо швейне виробництво з точки зору збільшення робочих місць і поповнення податками державної скарбниці. Знайдемо вихід з ситуації, що склалася і розставимо пріоритети:
1. Підтримка вітчизняного виробника. Відмова від імпорту готових виробів.
Так, нікуди від цього не дітися - китайські товари все активніше наповнюють внутрішній ринок. «Made in China» - це вже звична абревіатура на всій текстильної продукції на полицях наших магазинів. Звичайно, бізнес за схемою «купи-продай» напевно, найбільш поширений і прибутковий, але все ж держава повинна подбати про зайнятість населення своєї країни. Або підприємець на єдиному податку, у якого влаштовано кілька продавців, або виробничий швейних цех, який забезпечує десятки робочих місць - швачки, вантажники, водії, менеджери. До того ж активний платник податків. І ще важливий фактор - це якість виробленої продукції. Не будемо обговорювати китайський товар, краще скажемо, що наша вітчизняна продукція шиється з сертифікованих тканин армованими нитками, що є запорукою якості та довговічності. Це якщо вже не лізти в те, що невідомо яким способом завозиться в Україну іноземна продукція, чи сплачені податки, чи є сертифікати на товар ...
2. Зниження мита на сировину, матеріали та обладнання.
Швейні виробники зіткнулися з колосальною проблемою. Продукція, що вироблена на власних потужностях, так би мовити «без третіх осіб» з попаданням на внутрішній ринок не може конкурувати з імпортними товарами. Давайте ж розберемо цю ситуацію більш детально. Що впливає на собівартість продукції? І як же зробити цю продукції конкурентно здатної? Ось основні чинники, що впливають на собівартість:
матеріали, з яких виготовляється продукція
оплата праці робочого персоналу
оплата оренди виробництва, оренди землі, комунальних послуг
податкові відрахування
Навіть не розглядаючи три останніх дуже важливі чинники, які безпосередньо позначаються на кінцевій вартості продукції, звернемо увагу на перший пункт, а саме вартість матеріалів (тканини, фурнітура і т.д.). Вартість матеріалів в швейному виробництві становить найбільш витратну частину в формуванні собівартості. Уже закуповуючи тканину, виробник стикається з задачкою: «Адже вартість тканини вже прирівнюється до вартості готового« китайського »товару». Вихід один - врегулювати митне законодавство, а точніше звільнити або хоча б значно зменшити митний збір безпосередньо для виробників.
3. Проведення тендерних торгів безпосередньо з прямими виробниками легкої промисловості.
Природно ця проблема гостро стоїть не тільки для швейних виробництв, але і для всіх виробників в нашій країні. Слабкість тендерного законодавства, корупція «на обличчя». Навіть великі державні тендери та закупівлі не проходять без конфліктів і помилок. Часто-густо тендери виграють приватні особи, як потім з'ясовується, статутний фонд цих «фірмочок одноденок» становить не більше 1000 грн, до того ж неправильно вказано в реєстраційних документах адресу, а телефон що не обслуговується оператором. Виробники втрачають прибуток, яка осідає в кишенях умілих підприємців.
І все ж виробники не втрачають надій, активно борються за право на існування, позитивні відгуки клієнтів, розвиток власного виробництва. Треба докладати всіх зусиль для подолання бюрократичних схем і, врешті-решт, випуск якісної і недорогий продукції. Підтримка українського виробника значний плюс, як для держави, так і для підприємців.